onsdag 11 januari 2012

Vilken härlig dag, tralalla..




Idag var det APT först på morgonen, vilket var lite segt att komma upp till. Nattjänstgöring har onekligen gjort mig till en riktig nattuggla. Det var nog sedan snarare hunden som ledde matte på morgonpromenaden än tvärt om..

Efter morgonmötet så kände jag mig så otroligt fylld av liv och lust! Jag beslutade mig för att årets första skidtur skulle få äga rum på just denna förtjusande dag! Hem och slänga in laggarna i skuffen byta om och iväg mot Ljungåsen. det blev vit valla idag, då temperaturen var på nollan. Jag tog hundspåret, fast utan hund idag (ett medelsvårt spår) som bjuder på en rättså kuperad terräng. Terrängen var inte bara kuperad utan också väldigt varierad, av snö, is, ris, mossa och lera!! Jag stöp i första diket som inte var ett dugg preparerat, så det spruta snö och lera, haha inte grinade jag för det, lite kul var det. Tyvärr så blev detta spår bara värre och jag föll en hel del, så smalbena är nästintill blåmarmorerade. Men terrängen till trots, måste jag säga att det var en uppiggande upplevelse. Nästa gång får det dock bli i ett annat spår.




Giseluttanpruttan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar