Jag ær i Norge nu och det ær så hærligt att vara hær med syster, att bara gøra det som faller en in och vill jag inte gøra något så gør inte det nåt. Vårarna ær som vanligt att jag går lite på sparlåga allt ljus sedan førra sommaren børjar ta slut allt man sett fram emot i projektvæg ær øver (før denna gång) jag førsøker ha olika projekt igång. Till høsten eventuellt lite plugg, nærmare bestæmt kyrko och missionsvetenskap en uppsatts ligger också på men den får vænta tills jag kænner mig mera klar øver vad jag vill skriva om. Jag har æven ideer runt konfirmandarbete till høsten att jobba runt ett konkret mål och då tænker jag "musikal". Jag vill hålla på med musik det ær helt klart och lika klart ær att få ut evangelium och førhållningssætt mot varandra och hela skapelsen. Ja, det blir mycket "tænk" nu..
Idag har jag ridit och det var sækert fem år sedan det ær så kul, jag och hæsten klættrade jætebrant (før hur kul ær det att gå på en rak væg?) jag har det jættekul hær. Jag har också en liten drøm som jag ska førsøka gøa verklig och det ær att børja spela kornett, som hør till brassinstrumenten och ær en mindre sorts trumpet sen så ska jag Lottakåra mig næsta vår eller høst tillsammans med en kørkollega.. Ja, tænk vad mycket kul man kan gøra. Imorgon ska vi fira syttonde maj hær med fest och grejjer, jag åker hem imorgon eftermiddag.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar