fredag 17 augusti 2012

En bal på slottet..

Ja,
 " Vad är väl en bal på slottet..Långtråkig, eller alldeles, alldeles underbar!"
Jag var på opera med en god vän igår, min första opera erfarenhet. Lucia de lammermoore.. och det var riktigt underbart vilka röster, jag visste inte hur jag skulle sitta eller andas jag bara satt och log åt de otroliga prestationerna. Hon som spelade huvudrollen Lucia var helt otrolig, vilken otrolig röst! Hela föreställningen fick stående ovationer. Jag fick biljetten i födelsedagspresent och jag måste säga att den var förutom Eriks tal på födelsedagskalaset den bästa presenten..Rakt in i hjärtat, denna fantastiska föreställning berörde mig djupt och kommer att stanna kvar väldigt länge..
Nu till lite fåfänga, jag hade på mig en svart långklänning med bara axlar, med en liten drapering tunt tyg över ena axeln, till det svarta remsandaler med kilklack ( min vän är väldigt lång) till  det en stor silverring som det enda smycket, lite "body" glitter på axlarna, ( glitter är aldrig fel, piggar upp) håret fönat med mycket volym och lockar lite löst ihopsatt, sot makeup och läppglans. Men pricken över i:et, en kort svart skinnjacka med rund hals och silver broderade blomrankor frampå ( på Nobless REA för 450 kr) klänningen var förövrigt köpt på Tradera för 400 kr!
Fantastisk kväll, jag kände mig som askungen på bal och det var alldeles, alldeles underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar