"Se där en kyss gömmer sig i höger mungipa"
"Tänk goda tankar, och se du flyger"
Vad härligt att kunna citera till sagor och fantasi, och vips vara tillbaka i den värld som innan vuxenlivet var en livsnödvändighet, vad skönt att få följa med Peter Pan och Tingeling eller Ronja Rövardotter för att inte tala om att vara på rymmen med Pippi och flyga i en bil som går på Karlssons klister.. Det är nog bra om man kan vara lite" barn" förjämnan.
jag tänkte på det idag när jag for omkring som en virvel ´hemma och plockade med allt och inget! Nä, nu får det vara nog, jag måste sätta mig och låta brådskan gå över! Det är ju mycket som man inte behöver göra..
"Mors lilla lathund sa, du må tro jag jobbar bra! Men tycker du som jag, tycker du som jag så gör vi det en annan dag"
Trodde de sjöng: Mors lilla laten(soldaten)
SvaraRaderaDet kanske de gör, jag kan mkt väl ha fel!
SvaraRadera/Gia