onsdag 6 juli 2011

Filmtips






Att göra en pudel, med Eva Röse och Lena Nyman är helt suverän. En såndär må bra rulle, som brukar åka in i datorn när det är sängdags. Jag tror jag kan alla repliker, jag har vissa filmer som fastnar och följer med. Eva Röse som i filmen heter Rita blir så grymt kär i en skjutjärnsjournalist, som i sin tur skriver en artikel om henne där hon beskrivs som white trasch, lättlurad med brokig uppväxt. Som man förstår så bäddar ju detta för kontroverser när journalisten i sin tur blir kär tillbaka så att säga. Han får ursäkta sig (göra en pudel), han gör det genom att skriva en kioskroman om sin kärlek till Rita..




För att inte tala om: Livet är en schlager, i denna rulle känns alla schlagers tryggt igen, man sjunger med, Mona lever ett relativt vanligt Svensson liv tills hon blir uttagen till melodifestivalen, med en låt vars melodi hon snott av David som hon är personlig assistent åt, de blir ovänner, kraven ökar och familjelivet blir infekterat samtidigt som Monas transexuella broder Candy-Darling insjuknar i Aids..





http://youtu.be/J3_HkU9jyDM / ur Livet är en schlager
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar