Imorse på väg hem från jobbet fick jag mestadels stå och cykla, kändes som sittbenen var på väg ut. Väl hemma satte jag mig med duschen strilandes och somnade nästan . Vaknade vid 13 (dock inte i duschen) av tvillingsyster som ringer och pratar löparskor, vet inte om jag sade så mycket vettigt i den konversationen själv köper jag iallafall mina på Tradera! Efter diverse fix så ängnade jag mig med liv och lust åt bakning, här ska det bli bullar av i långa banor. Tänkte jag skulle försöka böka i mandelmassa också, det är ju så fantastiskt gott. Efter massa stök med "hushållsassistenten" så jäste den lilla degen (inbillade jag mig iallafall) . Efter en halvtimma förväntade jag mig att se en stor fluffig deghög. Men vad såg jag ? Samma lilla deg låg där på botten och inget hade hänt! Nämen dra mig långsamt över åa.. eller vad det heter. Vad ska jag göra? Jag tog och gjorde en skvätt ny degvätska och rörde i, vi får se om det hjälper! Fortsättning följer..
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar