Hejsan på dejsan, har ni sett på den där reklamen då en liten tjej hänger i knävecken och ska komma och äta (syltreklam) Hon säger att om alla i Kina ger henne en krona så skulle hon bli jätterik (ringer det en klocka?). Då slog det mig att jag skulle vilja starta en en kronas insamling för att "utrota hungern" det projektet som svenska kyrkan håller i, jag vet inte hur många som bor i Ludvika men omkring 17000 inv. Naturligtvis skulle då frågan komma: Men vad gör då kyrkan för de som har det svårt i Sverige? Det är rätt mycket det faktiskt diakonin hjälper många utförsäkrade och andra utsatta, men då kan jag ju ta och samla in två kronor då, så får hälften gå till diakonins arbete här i Ludvika!Jag tyckte detta var en väldigt bra ide men då är ju frågan hur man ska gå tillväga med detta..
Idag har det blivit lite gitarrplinkande också, ja det börjar ta sig ska jag säga, spelade Choens Haleluja, sååå fint så, och skrålade till naturligtvis, så till den milda grad så att Erik kom och ville spela han också. Vidare så plinkade jag på med Ballarden om Fredrik åkare och Cecilia Lind, riktigt roligt jag behöver inte titta ner nu varenda gång jag ska byta accord och så byter jag lite om jag vill sjunga högre eller så. Erik är så söt han sitter och skriver ner accordföljden och trulsar med de där små fingrarna!
Vi har varit downtown till Ludvika, Erik kollade i leksaksaffären och jag fönstershoppade, nästan..Det blev ett par leggins och doftljus. Hem sen och pysslade lite med mat och sytt litegrann sen blev det paltkoma och film: Everyones hero, en animerad fin film, jättebra och så lite sorglig och så . Vi hade tänkt bada men vädret tillät inte det tyvärr imorgon ska Erik sy sade han innan han knoppade in och så blir det nog kompislek också, annars är det mycket lego som gäller, helst den där Anakin Skywalker som har olika skepnader.
http://youtu.be/njZTmwnItS4 /Sonya Alden
Låten med Sonya Alden är helt underbar och går verkligen direkt in i hjärtat och mina tankar går på något automatiskt till Jesus. Det är han som knackar på och jag öppnar gärna, men det går inte att forma om mig. Vill ha vägledning - man är aldrig ensam.
SvaraRaderaFilmen Everyones Hero har vi inte sett, lägger den på listan.
Kul att höra att det går bra med gitarr-plinkandet. Skulle vilja och kunna spela fiol. Men så är jag inte så duktig på att läsa noter och är väl runt 40% tondöv.
Bra idé - små bäckar blir stora. Tänk om alla kunde ge om så en eller två kronor till insamlingar, så kunde man kunna hjälpa många.
Sköt om dig! Kramis och Pöss =)
Hej Niina
SvaraRaderaDetta är verkligen en text som innefattar känslor att man är unik, sårbar och har integritet. Det där med fiolspelet tycker jag att du ska ta upp, det är ju aldrig försent! Du som lärt dig grekiska och hebreiska, fantastiskt, utmana dig själv nu!
Pöss, pöss.