tisdag 14 juni 2011

Blommor?

Idag hämtade jag Erik i skolan, för att jag var hemma och han blev som vanligt rålös när JAG dyker upp på pappaveckan. Men jag frågade om han ville vara kvar på fritids, men det ville han inte. Vi for in till stan för att handla blommor åt fröknarna, det blev jättefina amplar och så lite choklad!! Ja man måste ju fjäska lite för omdömme och särbehandling..
Är det inte så det ska vara att med mutor, eller att man kan betala lite mer för att få det man vill ha.
Tänkte förresten ta och skaffa mig en sjukförsäkring så man slipper landstingets långa kö när höfter och knän behöver bytas ut. Det har man ju råd med som löntagare, de som hamnar utanför av någon anledning som jag inte kan förstå, de får allt skylla sig själva. Alla kan och alla får samma möjlighet till utveckling och utbildning, man får väl anstränga sig lite.. (jag ÄR ironisk)

http://youtu.be/KeVGwJ0DePk
"Mamma pappa barn" Ebba Grön

http://youtu.be/Ya6z54IHdu0
"Staten och kapitalet" Ebba Grön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar