Jag höll på att lämna stan med nada idag. Jag provade och provade, med putmage och tuttar i armhålorna så är det lite svårt, det görs inte kläder för "grovarbetare" och ser man ut som en fyllig kvinna, ja då får man gå på tjockisavdelningen! Jag skulle ju nu ha något sofistikerat och snyggt, inte nödvändigtvis varken praktiskt eller bekvämt.. Provade dock ett par supersköna brallor och en såååå skön skjorta, dessa brallor testade jag även ihop med mina småsyrror och de tyckte jag såg ut som en skogsmänniska, ofeminin och förjävlig, få se om de är kvar sen... Den där vackra blommiga turkosa satt år med någon konstig resår över magen, och jag avskyr när det sitter åt, tacka vet jag casuel! Nä det blev en svart klänning som går till knäna, ja den måste vara anständig när jag ska vara i kyrkan (kanske ska jag ha leggins under?) smala axelband, och jätteskön. Till denna så bör man ha något över axlarna, då blev det en sorts stormaskig naturvit jussom bolerosvängd kofta, riktigt nice. Denna kofta är jussom öppen och klänningen har ju bara axelband så jag försökte klura ut hur jag skulle få ihop den över tuttarna.. Skulle haft en sån där jättestor säkerhetsnår eller en gammelvärdas hattnål, men jag tog en grå gammal kvist och stack igenom maskorna. Köpte en rolig ring en såndär billighets stor och fin och silvrig!! Sen var det de där med skor, kanske inte ska ha joggingskor, det blev ett par sånahär gladiatorsandaler med kilklack och ett par billiga "convers" kopior i cerise och svart med strass på, vaför det vart två par lågskor var för att mina kära sandaler i beige mocka som jag köpte på loppis för två år sedan, har sulan lossnat på (ska försöka limma) jag har supersvårt att skiljas från favvoplagg fast de knappt håller ihop, jag har en grå linneskjorta som jag tom har lappat för den är så bekväm!
När jag äntligen kom hem från denna shopping, så tog jag Darzy och gick till sjön det var så skönt vi simmade på där bredvid varann och lyssnade till vinden och fågelsången. Nu kommer jag från Ett par som är goda vänner till mig som bjudit på middag, och vi satt och talade och åt då plötsligt tre timmar bara rusat iväg. Väl hemma så funderade jag vart min blaffsiga ring tagit vägen, jag kollade alla påsar men icke, så det var bara att gå ut i soptunnan och rota.
Där var den!
Kan man gifta sig i jeans Lotta Engberg
http://youtu.be/qAJsbysDx88
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar