Hurra hurra, hurra hurra hurra, hurra hurraaa..
Jag har fått fast jobb idag!! Börjar med intro nu på onsdag och torsdag natt. Sedan kommer schemat att vara som så att från nästa vecka: månd, tisd, fred, lörd, sönd, veckan efter onsd, torsd sedan månd, tisd osv. Jag är så otroligt tacksam!!
Igår var jag på Saras prästvigning, helt fantastiskt så stort och gripande att äntligen vara klar med den första etappen i en ny del av livet. På mottagningen efteråt så talade Sara om denna resa om tvivel och hopp att veta vad man vill ena dagen för att nästa tvivla. Jonas hennes kille höll även han tal om hur han påverkats av Saras studier, allt detta med ideologi etiska frågeställningar och om moral. Han sade att han många gånger kände sig som en prästkandidat. Jag tänker osökt på hur min resa började, 2006 jag sade upp mig från jobbet och började studera efter två års funderingar..Hade jag vetat då allt detta som jag gått igenom idag så vet jag inte om jag vågat "hoppa" den där dagen. Men jag varnades verkligen att det var stenhårda studier och en andlig resa utan like, men jag var otroligt naiv och trodde att det räcker med en god vilja, hahaa, så idiotiskt! Det har varit en berg och dalbana med nätter av tårar och hopplöshet, dagar då jag undrat om Gud överhuvudtaget funnits där för mig. Jag är glad att jag vågade börja studera för jag har utvecklats så enormt mycket vad beträffar kunskap språk och min inre utveckling. Att få verktyg till sin tro är fantastiskt och jag tror för att det inte kan vara bara evolutionen som skapat detta komplexa som VI och vår SKAPELSE är. Jag skönjer Gud i allt detta vackra, i mitt barn, och i den ovillkorliga kärleken, att kunna ge för att man vill och inte för att få något i genäld. Att se sig självför den man är att utveckla sin egen kraft, det är var och ens ansvar i livet. När man hittat denna källa till kraft och ovillkorligt kan ge vidare, ja då har man funnit himmelriket. Jag har funnit "mig" i denna resa, även om det är jobbigt att vara "jag" ibland! Om jag tittar på berättelserna om Jesus så får jag en hint om hur jag ska försöka leva, att vara glad för den man är och ge glädje och stöd vidare, ja att leva i efterföljelse, Anden som kom istället för Jesus på pingstdagen för tvåtusen år sedan är som en källa av kraft och inspiration, Anden som skänker livslust åt ett förhållningssätt i kärlek till medmänniska, djur och vår natur.
Jag är glad åt alla insikter och all kraft jag fått efter denna resa, men Gud har inte varit alltför tydlig alla gånger, jag har lärt mig lita på min inre kraft nu jag tror det är så det ska fungera.
"Heaven is a place on earth"/ Belinda Carlisle
http://youtu.be/vFPajU-d-Ek
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar